Min bokhylla: Oläst del 2

I min bokhylla, på olästhyllan, står även de här böckerna.

Joanne Harris - En doft av apelsin
Författaren till Chocalat, så känns som om det här kan bli en mysig läsning. Den här boken bodde först i min mammas bokhylla men nu är den min.

Lian Hearn - Vid hägerns skarpa skri
För några år sedan läste jag de första böckerna i serien som klanen Otori. Jag minns att jag tyckte att de var frukstansvärt fina, men mycket av handlingen minns jag inte. Det här är bok fyra och innan jag läser den tror jag att jag får läsa igenom alla en gång till.

Elvira Birgitta Holm - Månskensvargen
Jag vet faktiskt inte varför jag köpte den här boken. Jag har försökt läsa den men inte riktigt funnit något intresse. Jag hoppas att den kan vara bra när man väl kommer in i den.

Khaled Hosseini - Flyga drake
Jag hoppas att de flesta har hört talas om Khaled Hosseini. Jag har läst Tusen strålande solar och sett filmen till Flyga drake. Det är vackra och hemska historier på samma gång som jag tycker att alla borde ta del av på något sätt.

Kajsa Ingemarsson - Små citroner gula
Även den här kommer från min mamma. Hon hade ingen användning för böckerna så tycker det är bättre att jag har dem än att de slängs eller säljs på loppis.

Kazuo Ishiguro - Never let me go
Den här finns även som film med bland annat Kiera Knighley i huvudrollen. Jag har inte sett den än men ska försöka göra det när jag har läst boken, som jag köpte när jag var i Rom förra året.

Det finns ett antal fler böcker som står olästa i min bokhylla. Inlägg om det kommer så småningom.

Kommentarer
Postat av: Cilia

Åhh "Månskensvargen", "Flyga drake" & "Små citroner gula" är underbara. Väldigt olika varandra men alla väldigt bra! :)

2012-04-09 @ 12:41:43
URL: http://ciliaskultur.blogspot.com
Postat av: Bella

Flyga drake är verkligen en gripande historia, den tycker jag verkligen du ska läsa. Riktigt bra bok! :)

2012-04-09 @ 16:22:47
URL: http://bellasbok.blogg.se/
Postat av: Nilmas Bokhylla

Små citroner gula är jag lite smått nyfiken på, resten känner jag faktiskt inte igen :O

2012-04-11 @ 10:46:25
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Ella

Jag har inte heller läst Vid hägerns skarpa skri, har bara läst ettan i den serien men har alla hemma så ska läsa fortsättningarna snart.



Flyga drake är en av de absolut sorgligaste och finaste böcker jag läst! Jag har (eller mamma och pappa har) Tusen strålande solar så den ska jag också läsa snart. :)

2012-04-11 @ 19:31:16
URL: http://mittimellan-ella.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0