Läser just nu

Just nu läser jag This Dark Endeavor av Kenneth Oppel, som är en prequel till Mary Shelley's Frankenstein. Den handlar alltså om en ung Victor Frankenstein och en blandning av vetenskap och fantasi. 
 
Förväntningarna var höga för jag tyckte handlingen lät fantastisk. Innan jag åkte till Oxford tog jag upp boken och läste två kapitel - sedan gav jag upp för att det för stunden inte tilltalade mig alls. 
 
Nu gör jag ett nytt försök och även om jag är lite besviken så börjar jag komma in i handlingen och gilla den. När jag har läst ut den får jag se om jag håller med om alla lovord som författare som Rick Riordan och Kelly Armstrong givit boken. 

Kommentarer
Postat av: Angelica - Biblioteket

Köpte den här boken idag. Hittills verkar den vara bra :)

Svar: Jag gillar den mer och mer :)
Hanna Selin

2012-12-12 @ 20:52:29
URL: http://biblioteket.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0