Det där med bokhyllor

Efter en flytt och en omställning från tre till två hem, har jag idag plockat in lite nya saker i mitt gamla rum. I det rummet i det hemmet där mina två bokhyllor står... så självklart kunde jag inte låta bli att ordna lite i hyllorna också. Jag älskar att sortera böcker och flytta runt på dem bland hyllorna. Nu står paperbacks och pocket för sig, och de inbundna (som inte alls är lika många) för sig. Fortfarande bokstavsordning. Det är svårt det där med att få den perfekta bokhyllan! 
 
På tal om perfekta bokhyllor så älskar jag att googla bokhyllor! Här är några som jag gärna skulle ha på min framtida herrgård. (På den herrgården ska jag även ha ett eget bibliotek, så ni vet och där kommer det finnas varenda bok jag någonsin läst. Att drömma är fint tycker jag). 
 
Jag har alltid velat ha en hylla över dörren, och helst ska det vara riktigt högt i tak också. Och så någon frän stege, helst som rullar, så man kan klättra upp och hämta böckerna!
 
Tänk er den här här väggen fylld med böcker. Så kan man sitta där i fönstret och läsa. Eller skriva dagbok om man känner sig som Elena i Vampire Diaries. 
 
Eller så satsar man på en hylla under trappan?
 
Gud, vad mycket nödvändiga (och väldigt onödiga) böcker jag kommer behöva köpa för att kunna fylla alla mina framtida bokhyllor. 

Kommentarer
Postat av: Man

Haha, en salig samling av nödvändigt och onödigt är precis vad man behöver ibland. (Talar lite för mig själv.) Sedan är att drömma bäst, eller åtminstone en början. :)

2012-06-26 @ 22:11:07
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Felicia

Åh gud vad vilken dröm att kunna ha en liknande bokhylla!

2012-06-27 @ 00:05:34
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0