Författare A-Ö: Meg Cabot

I min bokhylla: 
- En prinsessas dagbok 1-6 (och den åttande på olästa hyllan, den kom visst inte med). Vanliga, tråkiga, osynliga Mia upptäcker att hon är den enda arvtagaren till ett litet furstendöme i Europa. 
- Washington D.C. och Nu eller aldrig. Handlar om en tjej som råkar rädda livet på USAs president och förälskar sig i hans son. 
- Ett oemotståndligt begär. En föredetta sångare halkar in på deckarbanan. 
 
Uppdatering: Har ju även Babbeldrottningen, fast utlånad tror jag för den står inte i min bokhylla... Hm... Bra att jag har koll!
 
Om författaren:
Meg Cabot (1967-) är en amerikanske författare som är mest känd för ungdomsserien En prinsessas dagbok som även har blivit två filmer med Anne Hathaway i huvudrollen. Hon skrivet främst för barn och ungdomar och även om hon skrivit mest "typiska ungdomsböcker" har hon även testat genrer som deckare och paranormal romance. Hon har gett ut ett stort utbud av böcker som alla går att läsa om på hennes officiella hemsida

Kommentarer
Postat av: Boktrollet

Jag fastnade för Meg Cabot när jag läste en prinsessas dagbok när jag var yngre och även om jag kanske ä över åldern på böckerna hon skriver så måste jag erkänna att jag fortfarande gillar dem och hennes böcker om Babbeldrottningen som riktar sig mot äldre läsare är svårt att inte gilla. Kände igen mig själv i vissa saker i den boken. Heja Meg Cabot :D

2012-06-30 @ 16:56:50
URL: http://boktrollet.wordpress.com/
Postat av: Makieu

Har alla de böckerna förutom Ett oemotståndligt begär. Kommer alltid att älska Meg Cabots böcker oavsett vad folk säger :D.

2012-07-01 @ 14:16:47
URL: http://teenbooks.blogg.se
Postat av: Felicia

En prinsessad dagbok vill jag jättegärna läsa!

2012-07-01 @ 23:05:08
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0