Läses just nu - Den gode tjuven

Jag är en sådan där typ som inte särskilt ofta kan hålla mig till en bok i taget. Just nu har jag tre stycken som jag läser aktivt. Sedan finns det dem jag läser inaktivt och med uppehåll men de håller jag inte reda på. Den som jag flyr verkligheten med idag är denna:
Den gode tjuven av Hannah Tinti

En bok som jag inte skulle ha tagit initiativ att läsa själv, men då jag var lässugen och inte hade tillgång till min egen samling böcker visade den sig bli ett riktigt bra val. Det är en historia som är både mysig och hemsk, om pojken Ren som saknar sin vänstra hand, adopteras av tjuvar och söker svar om sin familj. Lovord har boken och Hannah Tinti fått gott om och jag kan inte vara annat än glad att jag började läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0