Tag: This or That

Ni har säkert inte missat den här taggen och tack vare Beate har turen nu kommit till mig! Så vi kör på ett textfyllt och bildlöst inlägg och hoppas att det inte blir för tråkigt. Tänker inte tagga någon utan uppmanar istället alla som inte har svarat på frågorna att göra det. 

 
1. Ljudbok eller bok i handen?
Jag har försökt lyssna på ljudböcker. Om jag lyckats? Nej. Så en bok i handen tack. 

2. Pocket eller inbunden?
Jag skulle helst ha en bokhylla (eller vad säger jag? Många) full med inbundna böcker men för tillfället känner jag inte att jag kan lägga pengar på det så då blir det nästan alltid paperbacks. 

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Beate skrev något jag kände igen mig väldigt väl i: "Jag tycker det känns oroande eftersom jag inte har en aning om hur mycket som är påhittat och inte." Gällande verklighetsbaserat alltså. Jag håller med! Ibland är verklighetsbaserade böcker intressanta men den riktiga läsglädjen finner jag i påhittade historier. 

4. Harry Potter eller Twilight?
Tycker inte om att behöva jämföra böcker på det sättet, men väljer utan tvekan Harry Potter. 

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Det är väldigt olika. En blandning är alltid välkommen och jag gillar rena fantasyvärldar också. Ibland känner jag dock för att läsa något som känns verkligt på alla plan och då är såklart vår värld ett måste. 

6. Kindle, iPad eller annat?
Annat eller inget. 

7. Låna eller köpa böcker?
Köpa. Men vill bli bättre på att låna. 

8. Bokhandlar eller online?
4 av 5 gånger online. Tyvärr. 

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Jag älskar långa serier och trilogier när det kommer till böcker jag älskar, men att jag läser så få ensamstående böcker gör att jag sällan får slut på en berättelse. Det är något jag saknar ibland så då hade jag hellre haft en ensamstående bok. 

10. Tjock bok eller kort bok?
Tjock!

11. Romans eller action?
Jag tycker mest om att läsa om romantik i en handling där action förekommer. Karaktärerna ställs då inför så många utmaningar vilker gör karaktärsutvecklingar och relationer så mycket mer intressanta. För smörig romans har jag svårt för och renodlad action väljer jag helst inte. 

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Filt 3 årstider av 4. Men uppvuxen på en gård på landet som jag är, är jag heller inte rädd för att vara ute. På sommaren kan det vara underbart att ligga med en bok på altan och en sprayflaska eller ett glas med vatten nära till hands. (Båda för att kunna hälla över sig när det blir för varmt.)

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad!

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0