Camelot

När jag började titta på Camelot visste jag att det endast finns en säsong och inga planer på en till. Det gjorde ju inte så mycket, tänkte jag. Jag var bara nyfiken, ville se vad det var för något. 
 
Nu när jag har sett alla avsnitt som finns hatar jag världen lite grann. Jag vill ju ha mer, mer, mer. Det var längesen jag förälskade mig såhär mycket i en serie. Önskar verkligen att serien hade fortsatt längre för den är så fantastisk bra och slutet var en riktig cliffhanger. 
 
 
Även om det är en ny tolkning av historien om King Arthur och trollkarlen Merlin skulle man mer eller mindre kunna kalla det en lightversion av Game of Thrones, tv-seriemässigt. Sex och våld, ja, men inte till den utsträckning som jag tycker är överdriven i Game of Thrones. Mörk magi, ja, men ingen episk fantasy. Kampen om en tron, ja, men utan mängder av karaktärer som man lätt blandar ihop. 
 
Helt enkelt en ny favorit hos mig trots att serien är så kort. Jag älskar Jamie Campbell Bower som Arthur och även Joseph Fiennes och Eva Green gör rollerna som Merlin och Morgan fantastiskt. Fattade verkligen tycke för de flesta karaktärer och älskade att hata andra. Hade säkerligen uppskattat karaktärerna ännu mer om man hade fått se dem växa i en säsong till. 
 
Ska sluta tjata om Camelot nu. Ville bara dela med mig av min sorg över seriens för tidiga slut men också meddela att jag tycker att den är mer än värd att ses för det. 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, jag tyckte också riktigt mycket om den serien. Ville så gärna att de skulle fortsätta med den. Så tråkigt när de avslutar serien bara sådär, särskilt när det slutat med en cliffhanger...

Svar: Ja, jättetråkigt :( Och så frustrerande med cliffhanger ja!
Hanna Selin

2012-10-10 @ 15:18:56
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Mimsan

Åh nu är jag jättesugen på att se den! (Fast känner mig lite rädd för den där cliffhangern ;))

Svar: Cliffhangern är lite läskig ja, men lovar att det kan vara värt det :)
Hanna Selin

2012-10-10 @ 18:35:52
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: Boktrollet

Jag håller med jag älskade den serien när den gick och såg varje vecka fram emot ett nytt avsnitt och så kommer det inga fler :( Synd att det hinner läggas ner innan det tas hit :( Därför kollar jag sällan på serier när det går här utan jag kollar när det går i nutid genom olika hemsidor.

Svar: Ja, det är verkligen jättetråkigt! Själv såg jag ju alla på en gång (försökte dra ut på det så mycket jag kunde) och sen blev det jättetomt när du slutade så plötsligt...
Hanna Selin

2012-10-10 @ 18:45:26
URL: http://boktrollet.wordpress.com/
Postat av: Julia

Ok, måste se den, hatar ju våld osv, men liksom killen i det blonda håret...

Svar: Haha han är värd det, tro mig ;)
Hanna Selin

2012-10-10 @ 20:25:12
URL: http://loobook.blogg.se
Postat av: Man

GEHEHE. Lade till den på min watchlist på imdb, så den bör vara avverkad innan året är slut. Tror jag. Tack för påminnelsen om serien!

Svar: Det tycker jag! Vore kul att höra vad du tycker sen :)
Hanna Selin

2012-10-11 @ 21:13:38
URL: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0