Tjugotvå små röda böcker och en stor

 
Att tala om för min morfar att jag vill ha ett bibliotek kan vara bland det bäst jag gjort. Idag gav han mig dessa 22 små röda böcker ovan. De är tryckta på 1930-talet och användes då i skolor. Böckerna är riktigt, riktigt söta i verkligheten, vilket inte syns lika bra på den fina mobilbilden. Varje bok har en siffra på ryggen - mina är mellan 57 och 207 - så jag undrar hur många som finns. Tror att de här böckerna ska vara svåra att få tag på och jag är väldigt glad att få vvara ägare till dessa.
 
 
Det de innehåller är mängder av gamla sagor och pjäser. Jag har bläddrat igenom dem lite snabbt och hittat klassiker som Robin Hood, Askungen och Snövit blandat med berättelser som jag aldrig har hört talas om.
 
Sedan fick jag även en stor bok om konsthistoria, men som inte ville göra sig bra på bild - Skagenmålarna, som innehåller både många fina bilder och fakta om de olika kända Skagenmålarna. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åååååh. Vill ha!!

Svar: Hihi, de är hur fina som helst!
Hanna Selin

2012-10-29 @ 09:45:51
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: annelie (boklotus)

Verkar som riktigt intressanta böcker, samlingar av sagor och pjäser skulle jag också gärna vilja ha!

Svar: De är fantastiska!
Hanna Selin

2012-10-29 @ 21:02:18
URL: http://www.boklotus.se/bokblogg.htm
Postat av: Lena

Wow så fina!

2012-10-30 @ 17:00:34
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0