Idag läser jag en dystopi

Nämligen Matched, som jag vet att många redan läst. Det är även en av de få dystopier som har blivit översatt till svenska. Jag har hittills kommit drygt 100 sidor in i boken och tycker att den verkar helt okej. Har inte så höga förväntningar då jag hört mycket blandat om Matched och uppföljaren Crossed.
 
 
Trilogin har väääldigt fina omslag men jag måste erkänna att jag har tröttnat lite på dem, åtminstone första. Kanske har jag tittar på den här boken för mycket? Sen har tyvärr min bok en massa text på framsidan, ni vet omdömen och sedan "Watched by society, trapped by rules, freed by love?" som antagligen ska väcka intresse men som bara gör en irriterad. Jag gillar inte onödig text på framsidan. 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Jag blev överraskad av Matched. Hade inte väntat mig så länge men det var bättre än vad jag trodde :) Tycker också att omslagen är väldigt fina. Enkla och rena.

2012-09-14 @ 16:44:38
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Beate

Jag läste den för ett tag sedan, och jag gillade den faktiskt :) Den var mycket mer poetisk än vad jag väntat mig (vilket du troligtvis förstått redan) och jag tycker du ska ge den en chans :)

2012-09-14 @ 18:25:33
URL: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0