Omläsning: Vargbröder

Stenåldern. Bandet mellan en varg och en pojke. En spådom. Andar. Demoner. En gigantisk skog. En blodtörstig björn som ingen vanlig människa kan döda. Allt i ett kvickt tempo där miljöbeskrivningar naturligt flyter in och cliffhangers avslutar varenda kapitel. 
 
Det var en kort sammanfattning av vad Vargbröder innehåller. Jag har inget klart minne av när jag började läsa den här serien men jag tror att det var på mellanstadiet. Nu, som 19-åring, fann jag fortfarande den här berättelsen fantastisk. Språket är lättläst och handlingen går snabbt framåt utan att det känns som att något är glömt. Lagom-spänning blandas med väldigt-mycket-spänning på ett sätt som gör att man varken tröttnar eller tycker att det händer för mycket på en gång. Rekommenderas starkt!
 
Anledningen till att jag läser om Vargbröder är för att jag äntligen har köpt de två sista böckerna i serien, de som jag inte läst ännu. Innan jag ser hur allt slutar vill jag dock sätta mig in i den här världen och påminnas om allt som hänt så att läsupplevelsen blir som bäst när jag läser del 5 och 6. Plus att jag inte minns så mycket...

Kommentarer
Postat av: julia

Åh! Måste också läsa om den serien snart! Läste den när jag mindre och älskade den, fas tyckte också den va otäck haha :)

Svar: Haha jag kan tänka mig det, allt med björnen tycker jag är rätt "läskigt"!
Hanna Selin

2012-09-30 @ 17:58:58
URL: http://loobook.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0