Bokhyllan

Tänkte ge er en översikt i min bokhylla efter att jag bytte plats på lite böcker igår. Mycket möjligt att jag kommer att ändra på det snart igen. 
 
 
Längst upp till vänster i min bokhylla är det mest rörigt. Gamla skolböcker, lite faktaböcker om hästar, en guidebok om Wien och Svenska Akademins ordlista följt av lite språkprogram på datorn. Tror jag. De har stått där ett tag. 
 
Till höger har jag några filmer, serier och livedvder. Även Backpacker 3 som kan vara kul att spela om man är ressugen. Och just det, en bok om språk också, samt "boken" jag skrev som projektarbete i trean. 
 
Sedan börjar då böckerna. I den vänstra bokhyllan har jag placerat de inbundna böckerna och i den högra paperbacks och pocket. Sorterat i bokstavsordning efter författare. Om jag sorterar böckera efter något annat, till exempel genre, blir jag galen på hur oordnat det känns. 
 
 
Mittenplanet börjar med en låda full av små konsert- och reseminnen och även lite skivor. Sedan fortsätter böckerna - paperbacks till höger och inbundna till vänster. 
 
 
Och så längst ner. Först till vänster står resten av de inbundna böckerna. Till höger står resten av paperbacksen.
 
Hyllplanen allra längst ner är tänk att vara till olästa böcker, men några paperbacks fick flytta ner dit också eftersom de inte fick plats - de längst ner till höger. Böckerna till vänster på den högra hyllan längst ner är de olästa böckerna som finns med på min köpförbudslista. Hyllan längst ner till vänster och högen som står så fint bredvid är resten av mina olästa böcker. 
 
Och ser ni den där burken på nedersta hyllan? Där har jag mängder av enkronor som jag samlade på när jag var liten. Just nu hatar jag mig själv pyttelite för det. Hur ofta handlar man med enkronor egentligen? 

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Har varit sugen på att flytta runt lite i min egna hylla ett tag. Tror jag ska ge mig på det i helgen.
Fina bilder, jag tycker du fick till omordningen det riktigt bra! :D

Svar: Tack! Och gör det, det är alltid så kul!
Hanna Selin

Postat av: Anna - Boktycke

Jag har också massor av enkronor! Dock så har jag lyckats växlat bort en ganska stor del till folk som behöver parkeringsmynt. Nu kanske jag bara har cirka 400-500 enkronor...

Svar: Haha, bara... Tror inte jag har så många, men det både räcker och blir över.
Hanna Selin

2012-09-21 @ 19:16:48
URL: http://boktycke.se
Postat av: Tessans Bokblogg

Vilken härlig bokhylla! Får jag komma hem till dig? Haha =)

Svar: Haha det är bara att komma :D
Hanna Selin

2012-09-21 @ 20:16:51
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: veronica J

tjusigt!:)

Svar: Tack du!
Hanna Selin

2012-09-21 @ 22:48:38
URL: http://www.vettansbocker.blogg.se
Postat av: Petra

Härlig hylla, vad fint det blev. :)

Svar: Tack så mycket :)
Hanna Selin

2012-09-23 @ 12:50:55
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0