Film: Beautiful Creatures

 
Plus: Miljön för att den var underbar, sydstadsdialekten för att den var underbar, Jeremy Irons för att jag gillar honom, Lena för att hon hade en större personlighet än i boken, Emma Thompson för att hon är så duktig, Ethan för att han var rolig när han var konstig, humorn för den behövdes, slutet för att det faktiskt funkade. 
 
Minus: Handlingen för att den inte stämde med boken och framför allt blev förvirrande, magin för att den var fult gjord, sydstadsdialekten när det gäller Ethan och Lena, Macon Ravenwood som karaktär, Ethan för att han var konstig, bristen på spänning som faktiskt lyckades vara spännande, Lenas rum för att det såg ut som en skärm när det blev text, Sixteen Moons som inte var med, Lenas födelsedag för att det varken var spännande eller intressant, kärlekshistorian som inte berörde, slutet för att de gjorde om handlingen till det sämre. 
 
Sammanfattning: Inte lika bra som boken - förväntat. Besvikelse - uppenbarligen inte förväntat. 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men kom igen!!! Är filmen verkligen så dålig??? (inte för att jag inte håller med om dina åsikter, jag har faktiskt inte sett filmen och har därför ingen aning) De bok-bloggare som jag följer som sett filmen och läst boken tycker i stort sett alla att fimlen är dålig eller iaf en besvikelse jämfört med boken, och jag som såg fram emot att se den!!! :( :( :(
Även om dåliga recensioner på filmen borde göra så att jag tappar intresset för att se filmen, så har det nästan bara gjort mig mer beslutsam att se den själv och lägga min egen kommentar.

Sammanfattning;
MÅSTE se vad det är alla snackar om!!! Beautiful Creatures, Here i come!

Svar: Tycker absolut att du borde se filmen och bilda dig en egen uppfattning! Jag hade ganska höga förväntningar, så kan ju delvis vara därför som jag inte gillade den.
Hanna Selin

2013-03-03 @ 10:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0