Såhär har boksamlingen växt

Sedan jag kom hem till Sverige har min boksamling växt lite. Här är de nya bokrelaterade tillskotten fångade på usla bilder.
 
I en julklappslek med släkten lyckades jag roffa åt mig två böcker med sallads- och dessertrecept. "Snabbt, lättlagat och sunt" - det kan nog passa en sådan person som jag som är allt annat än en begåvning i köket. 
 
 
Medan jag var i England hade det kommit två paket till mig. Det ena innehöll recensionsexemplaret Divergent på svenska. Jag har redan läst boken och kommer inom kort att lägga upp en ny recension om den. Jag blev nykär i historien och har bara gott att säga om den svenska översättningen. 
 
 
Min mormor kände att tredje boken i Sagan om Ringen var överflödig i hennes och morfars bokhylla så (tillsammans med en mysig stickad tröja och ett par gosiga vantar) skänkte hon mig den. På julafton hittade jag sedan Anna Karenina i ett paket från mamma. Jag är så taggad på att både läsa den och se filmen! Tyvärr tror jag att det blir filmen först för jag kommer nog inte få med mig boken tillbaka till England. 
 
 
Sist men inte absolut inte minst! I det andra paketet jag fått hem medan jag var borta fanns Jellice Road, som var en försenad beställning. Kommer nog behöva lämna kvar även den i Sverige så får se när jag kommer kunna läsa den. 
 
Resten är julklappar! Harry Potter och fången från Azkaban på tyska fick jag av min farbror. Den här tänker jag försöka ta med mig till England för att öva min tyska då det känns som att jag glömt allt sedan jag slutade skolan. På tal om Harry Potter - ser ni boxen eller? UNDERBAR. Den, tillsammans med den andra boxen som innehåller alla Jane Austens romaner, fick jag av min far. Har klappat på dem hur mycket som helst. På hörnet fick även tredje säsongen av the Vampire Diaries komma med eftersom det är världens bästa serie. 
 
 
Det jobbiga nu är att jag vill läsa allt och titta på allt men bara kommer kunna ta med mig max Harry Potter-boken tillbaka till England. Resten får vänta på mig tills jag kommer hem! 

Kommentarer
Postat av: Nelly

ÅÅÅÅÅÅH!!!! Anna Karenina!!!! MÅSTE HA!! BLEV HELT KÄR!!! Älskar Keira Knightley.

Svar: Keira Knightley är underbar och de flesta filmer hon är med i likaså! :D
Hanna Selin

2013-01-04 @ 16:21:12
URL: http://nellonsbokblogg.blogspot.se
Postat av: Nelly

Hon är underbar, jag håller med!

2013-01-04 @ 20:42:45
URL: http://nellonsbokblogg.blogspot.se
Postat av: Julia

Bor du i england eller? Jättefina klappar du fick, speciellt HP boxen <3

Svar: Ja sedan i mitten av november gör jag det :)
Hanna Selin

2013-01-07 @ 23:25:42
URL: http://juliasnerdroom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0