Recension: My Soul to Save

Titel: My Soul to Save
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #2
Förlag: Mira Ink
Utgivningsår: 2011
 


Mitt lager med böcker här i Oxford har börjat krympa, men en av de som fortfarande var olästa tills nyligen var My Soul to Save, andra delen i Rachel Vincents serie Soul Screamers. Jag tyckte att den första boken var helt okej och såg fram emot att läsa den här utan att ha för höga förväntningar.
 

Jag tycker om handlingen i de här böckerna. Vill inte skriva om vad exakt det är för övernaturligheter det handlar om, men det har med död och helvete och själar att göra. Stämningen är dock aldrig väldigt mörk eller dyster, vilket kan vara både positivt och negativt. Som paranormal romance tycker jag allt som allt att den här serien känns väldigt fräsch. Dessutom har den mer fokus på paranormal än på romance.

 

Om jag ska vara ärlig är jag faktiskt lite besviken på just romantiken. Det gör mig inget att den inte har så stor plats, men den är ändå betydande. Tyvärr tycker jag mest att den är tråkig. Men så tycker jag inte om att läsa om par heller utan tycker det är mycket mer intressant att läsa om hur det tar evigheter för två personer att till slut hitta varandra.

 

Karaktärerna är helt okej. Jag tycker att kärleksintresset Nash är tråkig, men Kaylee är en bra huvudkaraktär och Nashs bror är utan tvekan den bästa. Det känns som att karaktärerna skulle ha kunnat vara ännu bättre, men förhoppningsvis blir de intressantare med lite mer karaktärsutveckling längre fram i serien.

 

För ja, även om jag inte är helt head over heels så tycker jag om den här serien och planerar att läsa resterande böcker.  Nummer tre har jag i bokhyllan och nyligen hittade jag fler delar i serien för ett kanonpris på The Works.  Så om jag har pengar någon gång ska jag försöka köpa dem innan de försvinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0