11 frågor

Just nu går det runt en massa frågor bland bokbloggare, man blir utmanad med elva frågor och ska sedan utmana elva andra med elva nya frågor. Saken är den att jag har en halv skoldag att ta mig igenom, en väska som ska packas, nyfödda kattungar som ska pussas på och sedan ett plan som ska flyga mig till Spanien. Jag har blivit utmanad av fler, och har själv frågor att ställa, men det får vänta tills jag är tillbaka på svensk mark igen!

Dessa frågor utmanade
Ella mig med.

1. Vilken bok är du som mest sugen på att läsa just nu?
Insurgent av Veronica Roth, fortsättningen till Divergent.

2. Hur många olästa böcker står i din bokhylla?
Tjugonio tror jag (är inte hemma just nu). Sen har jag en hög med olästa böcker någon annanstans också, de har bara inte fått hitta in i bokhyllan än.

3. När läser du helst? Det kan vara både veckodag, tid och årstid (eller något annat).
På sommaren på stranden/bryggan eller i en solstol på altan/i trädgården. På hösten är det annars väldigt mysigt att krypa upp med en bok i soffan. Fast det är det ju alltid.

4. Om du skulle skriva en bok, vad skulle den handla om?
Den skulle handla om allt. Nej, jag vet inte riktigt, men den skulle ha knepiga, hjärtskärande relationer mellan vänner, familj och kärlekspar.

5. Vad ser du mest fram emot just nu? (En resa, en händelse, en bok som ska släppas eller något annat...)
De dagar i Spanien som väntar mig, förhoppningsvis med en del värme och mycket party.

6. Bokhandel eller bibliotek? Varför den ena/varför den andra?
Internetbokhandel, där finns det mer och det är billigare.

7. Vilken bokkaraktär skulle du vilja prata med? Det måste inte vara någon du vill bli kompis med, det kan också vara någon som du tycker har fel åsikter som du vill ändra på. Varför vill du prata med henne/honom?
Prim i The Hunger Games. För att jag drar såna paralleller mellan henne och min syster som Katniss drar mellan Prim och Rue.

8. Hur ser ditt drömrum ut?
Kan inte svara på, för det vet jag inte själv.

9. Vilket är ditt drömyrke?
Antingen något språkyrke, eller psykoterapeut. Och när jag är pensionär ska jag ha ett katthem.

10. Vilken är din allra största dröm? (Den behöver inte vara realistisk.)
Att bli en sjöjungfru, börja på Hogwarts, bli författare eller ha en enhörning eller drake.

11. Vilken slags musik gillar du, och vad gillar du med den musiken?
Olika former av rock. Sån som känns, för att det är känslosamt och galet fina texter.

Fortsättning kommer som sagt, men först kommer matte och Spanien. Det dyker upp några tidsinställda inlägg medan jag är borta, ha det så bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Ella

Kul att du ville svara :D

2012-04-27 @ 14:20:51
URL: http://mittimellan-ella.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0