Författare A-Ö: Alexandra Adornetto

(Tidsinställt inlägg: Just nu sitter jag egentligen på ett flygplan till Spanien)

Välkommen in i min bokhylla igen! Jag tänker inte visa den utifrån färg eller titlar utan precis som den är - efter författare. Författare nummer ett är Alexandra Adornetto.



I min bokhylla:
Jag har en bok som Alexandra Adornetto skrivit: Halo. Då jag tyckte att framsidan på Halo var bra mycket finare än innehållet var spännande kommer jag inte att köpa uppföljarna.

Om författaren:
Alexandra Adornetto är en australiensk författare som skriver för barn och ungdomar. The Shadow Thief, hennes debut, publicerades 2007 då hon bara var femton år. I år fyller hon tjugo och i augusti kommer hennes sjätte bok ut. Imponerande för någon så ung! Det var bland annat därför som jag ville testa att läsa något av henne. För tillfället studerar hon på University of Mississippi i USA, samtidigt som hon jobbar på Haloserien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0