Min bokhylla: Oläst del 1

Tänkte dela med mig lite av vad man kan hitta i min bokhylla för tillfället. Många böcker har fått flytta upp i ett förråd då de inte får plats, främst böcker jag läste när jag var yngre. Här är hur som helst början på min hylla (hyllor) med olästa böcker. Allt i min bokhylla står sorterat i alfabetisk ordning, efter författarna förstås.

Virginia Andrews - Paradisets portar, En väv av drömmar
Redan på mellanstadiet fastnade jag för Virginia Andrews böcker om Dollangangersyskonen sin blev inlåsa på en vind av sin egen mor och mormor (Vindsträdgården/Flowers in the Attic). De här böckerna är från en annan serie om den fattiga familjen Casteel och framför allt Heaven. Det finns fem böcker i serien varav dessa är de två sista. De första tre har jag läst.

Barbara Biggs - Överlevare mot alla odds
Den här boken vet jag knappt vad den handlar om, bara att det är en biografi om en trettonårig flicka som blir såld. Jag fick med den för bara några kronor i någon kampanj på CDON har jag för mig.

Liz Braswell - The Nine Lives of Chloe King
Tre böcker i en, jag har läst den första. Denna köpte jag för att jag tyckte om tvserien som gick ett tag men tyvärr blev inställd innan det hann börja bli riktigt bra. Den första boken var väldigt annorlunda från tvserien och jag har ännu inte bestämt om jag gillar det eller inte.

Tracy Chevalier - När änglar faller
Av henne har jag bara läst Flicka med pärlörhänge hittills. Den här fick sin plats i min bokhylla när mamma rensade bland sina böcker. Jag tycker den gör sig bättre här än slängd eller köpt av någon på loppis.

Guillermo del Toro/Chuck Hogan - Släktet
Släktet fick jag i födelsedag eller julklapp när den precis hade kommit ut. Jag började läsa den då men blev aldrig klar. Någon gång ska jag dock läsa igenom hela från början. Jag tror "varelserna" i den kallas vampyrer men av det jag läste tyckte jag att de mer var lika zombier.

Becca Fitzpatrick - Silence
I min senaste beställning kom denna bok med, del tre i Hush, Hush-serien. Änglar, kärlek, tonårsproblem och familjehemligheter. Jag läser om de tidigare delarna nu för att sedan kunna läsa den här.

Charlaine Harris - Dead as a Doornail, Definitely Dead, All Together Dead, From Dead to Worse, Dead and Gone, A Touch of Dead
Även kända som böckerna True Blood har baserats på om tankeläsande Sookie Stackhouse. Jag har läst de fyra första böckerna och har som synes en hel del mer läsning att göra för att plöja mig genom alla. Hela den här boxen köpte jag på CDON, då snittpriset för varje bok inte blev mer än ca 40 kronor om jag minns rätt. Den sista, A Touch of Dead, är en novellsamling, även den om Sookie.

Kommentarer
Postat av: Vynne

Svar: Jaa! Och nu har de börjat få päls också! <3

2012-04-03 @ 21:42:56
URL: http://bokkarlek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0