All Together Dead

Efter att ha läst ut City of Ashes hade jag lust att fortsätta med en av böckerna i Sookie Stackhouse-serien. All Together Dead är den sjunde boken i serien ac Charlaine Harris som tv-serien True Blood är baserad på. Jag har böckerna i omslag med skådespelarna på, som alltså har tryckts efter att tv-serien började visas. Det finns dock många andra omslag på böckerna. All Together Dead kanske bland annat se ut såhär: 
 
 
 
 
 
 Det omslaget som jag har, med Jason (Ryan Kwanten) på. Eftersom att jag började se serien innan jag läste böckerna gör det mig inget att skådespelarna är på framsidorna, men egentligen tycker jag att de är lite tråkiga. Om jag köper fler av böckerna kommer jag fortsätta att köpa dem med sådana här omslag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag skulle kalla det här tecknade omslaget för det "bokigaste". Bortsett från att det känns lite barnsligt gillar jag det. Man vill ju inte missta boken som en barnbok direkt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan har vi den här framsidan också. Samma typsnitt som böckerna jag har, men i den här omslagsserien har alla böcker den här bleka kvinnan (och halva hennes ansikte) som jag antar ska föreställa Sookie, även om hon ser mer ut som en vampyr. Tycker det här är finast tror jag!
 
 
 
 
 
 
 
Det är både roligt och lite jobbigt att det ofta finns så många omslag att välja bland, särskilt när det är en serie som man helst vill ska matcha.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nu kom jag plödsligt på att jag har tre true blood böcker i min bokhylla som måste läsas, tack för dem påminelsen C:
Även om jag tvivlar på att dom kommer att läsas på ett tag :/
Själv tycker jag att omslagen med halva-bleka-kvinno ansikten på ärsnyggast. Har även två av dom, tihi x3

Sv: Du borde börja läsa boken snart för den är AWESOME! och nog tror jag det går bra att läsa på engelska, annars så finns det ju alltid svensk - englska ordböcker för svåra ord ;)

2012-08-26 @ 19:17:48
URL: http://methebookfreak.blogspot.com
Postat av: [Anna]

Är det stor skillnad på böckerna och serien? Jag har de tre första böckerna men dethar inte blivit att jag har läst dem ÄN... :(

2012-08-27 @ 18:53:14
URL: http://bokraden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0