Vet ni vad jag gör just nu?

 
Det här gör jag just nu. Står där i ett publikhav med svettiga kroppar. Trängs. Har ont i knäna. Kanske har jag någons armbåge i magen. Kanske har jag någons hår i munnen. Kanske knuffar någon på mig. Kanske tappar jag andan. Antagligen fångar jag mina vänners blickar, antagligen ler vi mot varandra. Ler sådär jättemycket som man gör ibland, så kinderna värker. Men svett, trängsel, obekvämhet, hår i munnen och armbågar i magen - det gör ingenting. För ikväll gör allt ont. Men det är den finaste sorten av ont, den sorten av ont som man känner när man är den lyckligaste på jorden och inser att man är på den bästa platsen på jorden med de bästa människorna på jorden och lyssnar på den bästa musiken på jorden. 

Och det svettas och trängs och det sprakar och exploderar och alla skriker och alla sjunger och alla hatar varandra och älskar varandra och kanske regnar det eller kanske är det bara konfetti som regnar och det gör ont och det vibrerar i hela kroppen och marken och luften och atmosfären. 

Och fast jag skriver det här två kvällan innan konserten och inlägget kommer komma upp som en tidsinställning, så vet jag att det är precis så här det kommer att vara, för det är precis så som det var de andra sensommar/höstkvällarna jag såg Coldplay. 

Look at the stars
Look how they shine for you

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag är inte avis, jag är inte avis, jag är inte avis..... OMG JAG VILL VARA DÄR!!! D':

Svar: Förstår PRECIS känslan :( 2011 kunde jag inte gå när Coldplay var här i Sverige, då mådde jag verkligen dåligt.
Hanna Selin

2012-08-30 @ 21:57:21
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Ella

Näää! Orättvistorättvistorättvistorättvist! Jag ville också se Coldplay ju, de är en av mina absoluta favoritband! D': Min kusin var där förresten, du kanske såg henne ;)

Svar: Åh :( Det var underbart, så jättesynd att du inte var där!
Hanna Selin

2012-08-31 @ 17:08:24
URL: http://mittimellan-ella.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0