Ett julminne

Visste ni att Bella också har en tävling? Om ja, tur för er. Om nej, klicka här. Det man kan vinna är lite av ett mysterium, men desto roligare! För att vara med ska man berätta om ett julminne, vilket jag då tänker göra här nedanför bilden som jag lånat av Bella. 
 
 
Huset jag växte upp i var en gång i tiden byns skola. Det var stort, lite otäckt och ett sånt där perfekt hus att leka kurragömma i. På julafton brukade släkten samlas i husets största rum, som vi lämpligt nog kallade för Storarummet. Här fanns flera soffgrupper, en levande brasa, ett piano och varje jul en gigantisk julgran. 
 
Jularna där var fantastiska och precis så som ett barns julafton ska vara. På morgonen gick jag upp tidigast av alla, smög ner till Storarummet och tittade och klämde på paketen som på något mystiskt sätt hade dykt upp under granen. På dagen dansade jag och eventuellt min syster och mina kusiner till julmusik. Eller snarare så sprang vi runt i cirklar på den stora mattan och då och då stannade vi för att ta en bit knäck eller knäcka en nöt, vilket var mycket roligare än att äta en. 
 
Kvällarna var det absolut mysigaste jag har varit med om. När det var paketutdelning byggde jag och min kusin borgar runt oss av klapparna innan vi öppnade dem. De kändes så ofantligt stora men kanske var det bara vi som var små. 

Kommentarer
Postat av: Bella

Gud, låter riktigt härligt det där. Vem har inte sprungit ner före alla andra och klämt på julklapparna ;)

Svar: Hihi ja, så himla mysigt!
Hanna Selin

2012-12-05 @ 23:24:12
URL: http://bellasbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0