Omläsning: Harry Potter and the Philosopher's Stone


30 Days of Harry Potter” lyckades få mig jättesugen på att läsa böckerna igen och även att se filmerna. Såg för någon vecka sedan första filmen och medan jag var bortrest i skogen läste jag även ut boken.

 

Det som skiljer Philosopher’s Stone från de andra är den där känslan. Jag tror ni vet vad jag menar. Den där känslan av hur mysigt allting är, sådär glittrigt, härligt och lyckligt. Det är det som är det bästa också. Jag har ingenting emot att böckerna därefter blir mörkare och mörkare men stämningen i ettan är helt perfekt för just den boken. Det var ju trots allt där som man förälskade sig i Harry Potter-världen.

 

Just nu håller jag på och läser Harry Potter and the Chamber of Secrets. Mycket möjligt att det blir en omläsning av alla böckerna!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är också lite sugen på en Harry Potter omläsning. :)

2012-07-27 @ 13:18:23
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0