Scarlet/Sweet Venom

Scarlet av A.C. Gaughen

En ny version av Robin Hood, där en ung kvinna klär ut sig till en man. Att försöka sig på nya versioner av gamla legender eller historier är alltid riskfyllt men den här känner jag att väldigt gärna vill försöka läsa. Frågan är om man ska vänta tills den kommit ut i pocket eller köpa den inbundna?

Sweet Venom av Tera Lynn Childs

Grekisk mytologi i nutid, så har åtminstone jag tolkat handlingen i denna bok. Fascination för romersk och grekiska myter har jag mängder av, ändå är jag lite tveksam till hur man använder sig av det idag. Kanske försöker jag bara att inte hoppas för mycket eftersom jag verkligen skulle vilja att det blir bra. Så ja, den här boken planerar jag att införskaffa någon dag. Problemet är dock detsamma som med den övre - ska man vänta på den bekvämare pocketupplagan eller nöja sig med att betala lite mer för den inbundna versionen?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Scarlet tyckte jag var otroligt bra, så den tycker jag helt klart du ska läsa! :D Sweet Venom är jag själv väldigt nyfiken på.

2012-03-21 @ 13:24:22
URL: http://bladvandaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0