Tjuvstart på sommarboksbeställningen


Efter studenten. hade jag tänkt göra en sommarbokbeställning. Men av någon anledning fick jag ett ryck att vara spontan och tjuvstarta lite. Tänkte att om jag håller det runt 200 kronor, då är det okej. Att det blev närmare 250 istället gör väl inte så stor skillnad?

När jag sedan skulle välja vilja böcker jag väl skulle ha blev det inte lika spontant längre. Insurgent åkte självklart med då jag verkligen vill läsa fortsättningen till Divergent. Och eftersom jag har Divergent med detta omslag fick Insurgent också bli så.

Omtalade Delirium är en bok som jag velat läsa länge så det kändes helt rätt att ta med den. Om fortsättningen Pandemonium hade funnits i samma format och omslag hade jag antagligen tagit med den av bara farten också, men det får vänta helt enkelt.

Sedan blev det väldigt svårt att välja. Jag kollade priserna på alla böckerna på min wishlist flera gånger (det är ca 40 stycken så tog en stund). Till slut blev det i alla fall City of Bones, dels för att jag har hört så mycket bra om Cassandra Clare och den här serien och dels för att jag har varit så nära från att köpa den här boken en miljard gånger, men i sista sekund alltid bestämt mig för att utelämna den.

Åh, nu vill jag ha de här böckerna direkt! Struntsamma i alla olästa böcker som står i bokhyllan!

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Härlig beställning! :D

2012-05-29 @ 10:51:18
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Angelica

City of bones är bra :) Vill läsa de andra böckerna du har beställt, jag med. Har en känsla att de kommer att få flytta hem till mig också inom en snar framtid.

2012-05-29 @ 14:11:41
URL: http://biblioteket.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0