Räddningen

 
I förrgår lämnade jag mitt bo här hemma för att ta tåget och besöka en vän. Även om det inte är långt fågelvägen så tog tågresan med alla dess byten och väntetider flera timmar och hemresan igår kväll innehöll ännu fler byten och även tågförseningar. 
 
Lyckligtvis är jag en van pendlare och har många erfarenheter av försenade tåg och att vänta på iskalla stationer. Därför hade jag såklart med mig en bok. En sådan där extremt bra bok som jag knappt ville läsa i rädsla av att den skulle ta slut. Musik i all ära, men när man har flera timmar framför sig på en ödslig tågstation är en sådan bok precis vad som behövs för att få tiden att gå och väntan att bli nästintill underhållande. 
 

Läste en av böckerna som jag nyligen beställt - några av er förstår nog vilken bara av att se på bilderna - men det är bara 3 av 5 som hittills har hittat hem till mig. Så fort jag har fått alla gör jag någon form av book haul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0