The Book Depository

 
Jag tänkte kolla om någon av er är vana att beställa böcker från The Book Depository? Om ni är det får ni gärna läsa vidare och sedan ge mig några kloka ord. 
 
Jag beställde fem böcker därifrån för drygt tre veckor sedan. Jag har följt orderstatusen på hemsidan och sett att alla ska ha skickats ungefär samtidigt men bara tre har kommit hem till mig och det var i början av förra veckan. För varje dag jag tittar i postlådan och det inte finns några böcker känner jag hur hoppet sjunker en aning. Jag börjar nästan tro att böckerna inte kommer att komma. 
 
Har ni varit med om liknande? Brukar det vara såhär när man beställer från The Book Depository? Brukar det ta lång tid för er att få alla böcker? 
 
Jag har nämligen aldrig varit med om att leveransen tar så lång tid när jag beställt böcker tidigare. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Har själv beställt från Book Depository många gånger och alltid fått mina böcker. Dock så kan leveranstiden variera väldigt mycket. Ibland får man dem nästan direkt, och ibland tar det ganska så lång tid.

Tre veckor låter dock väldigt mycket.. De brukar komma ganska så fort när de skickats ju. Riktigt tråkigt om de inte kommer. Jag har alltid känt mig trygg med att beställa där, men när man ser det här blir man lite orolig eftersom jag själv inte kan minnas att det tagit såå lång tid. Hoppas verkligen att du får hem dem snart!

Svar: Tack för svaret! Jag ska skicka iväg ett mejl nu och kolla lite...
Hanna Selin

2012-10-31 @ 12:09:54
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Anna - Boktycke

Säger samma sak som Frida. Har beställt ett par gånger från dem tidigare och tycker att de har varit rätt snabba, längsta jag har fått vänta är i två veckor.

Svar: Typiskt min otur kanske!
Hanna Selin

2012-10-31 @ 13:04:09
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Säger som de andra, har beställt av dem många gånger. De flesta gånger har de gått bra och relativt snabbt men när jag beställde City of Glass så kom inte boken på väldigt länge, och sen när den väl kom så var det inte de omslaget jag beställt (tror jag iallafall) och den var skadad. Men fick pengarna tillbaka för den boken och fick ändå behålla den så gjorde mig inte jättemycket. Men såklart tråkigt och jobbigt om det är en bok man ville läsa DIREKT..

Så håller tummarna att de kommer fram för ja 3 veckor är lite för lång tid..

Svar: Tur att det gick att skicka tillbaka i alla fall! Hoppas verkligen att de kommer snart och att de inte är skadade/fel :)
Hanna Selin

2012-10-31 @ 20:32:26
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0