Boksortering

 
Bestämde mig idag för att göra om i bokhyllan och vips, så var bokhyllan tom och alla böcker staplade på varandra.  I fönstret hamnade alla olästa böcker i tre högar som såg mycket högre ut än jag hade väntat mig. Begriper inte hur antalet aldrig minskar, inte ens när jag inte köpar nya böcker. 
 
 
På skrivbordet såg det ut såhär. Några staplar gömmer sig där bakom också. De här böckerna har jag åtminstone läst. 
 
Efter att ha hävt ut alla böcker var det dags att placera dem i bokhyllan igen. Innan var det knappt att de fick plats - de stod så trångt att det precis gick att få ut dem. Nu sorterade jag inbundna böcker och paperbacks annorlunda mot förut och skapade även lite mer luft i bokhyllan. Resultatet blev såklart att jag fick en extra stapel på golvet. Visar inom kort hur det blev. 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Wow, du ser ut att ha riktigt många böcker! Hur många är det?

Svar: Ca 190 stycken i bokhyllan just nu men har några på andra ställen också :)
Hanna Selin

2012-09-20 @ 19:22:08
URL: http://boktycke.se
Postat av: Tessans Bokblogg

Gud vad härligt!! Och vad många böcker du har!! =)

2012-09-21 @ 15:26:12
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0