En ung Jane Austen / En favoritfilm

 "What is she doing?"
 "Writing." 
"Can anything be done about it?"
 
 
Tom Lefroy: What rules of conduct apply in this rural situation? We have been introduced, have we not? 
Jane Austen: What value is there in an introduction when you cannot even remember my name? Indeed, can barely stay awake in my presence. 
 
En ung Jane Austen (Becoming Jane) berättar om en del av Jane Austens liv, är fruktansvärt romantisk, fin och sorglig och har flera fantastiska skådespelare i charmiga roller. Sedan jag såg filmen på bio 2007 har den varit en favorit även om tårarna inte längre rinner när jag tittar på den som de alltid gjorde förut. Ett måste om man gillar Jane Austen. 
 

Kommentarer
Postat av: Pia, The Never End

Tack för responsen!
Jag vet att det kan kännas löjligt att tänka "hahah men det gör nog inget om jag slutar köpa böcker, det tar ändå så lite av miljöproblemen, istället bör vi fokusera på avgasutsläpp etc". Men liksom, tänk att alla tänker så? ;)

2012-09-23 @ 18:20:25
URL: http://theneverend.blogg.se
Postat av: Linnea

Åh! Har hört talas om denna innan, men har alltid haft lite svårt för Anne Hathaway så det har inte blivit av.. Men nu ska jag definitivt se den! Älskar ju Austen :)

Svar: Själv älskar jag Anne Hathaway så kan vara en ännu anledning till att jag gillar filmen så mycket! Men tycker absolut att du ska ge den en chans, filmen är fantastiskt fin :)
Hanna Selin

2012-09-24 @ 10:16:35
URL: http://liijobooks.blogpsot.com
Postat av: Beate

Jag ÄLSKAR också denna film! Helt fantastiskt underbar <3
SV: Hehe, Excel är inte det vackraste, men det är rätt smidigt :) Och ja, jag skriver upp alla titlar också ;)

Svar: Jaaa, verkligen!Det blev aldrig som jag ville i Excel, så vet inte om jag håller med om att det är smidigt men ;)
Hanna Selin

2012-09-24 @ 10:40:14
URL: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0