The Host

 
Förra fredagen, på premiärdatumet, satt jag i biosalongen och tittade på The Host. Det här med att se filmatiseringar av böcker som man läst och tyckt om är, som ni vet, aningen speciellt. Det gäller att ha realistiska förväntningar och att inte jämföra bok och film för mycket. Det kommer aldrig bli precis som man tänkte sig när man läste boken. 
 
Den senaste filmatiseringen jag såg av en bok jag läst var Beautiful Creatures, som visade sig bli något av en besvikelse. Därför försökte jag att inte vänta mig för mycket av The Host, men förhoppningarna om en bra film fanns där såklart. 
 
Och jag måste säga att jag är nöjd. Det var inga tårdrypande-, omgomgomg- eller nyförälskelsemoments för min del, men jag är nöjd. Filmen gjorde boken rättvisa och för en gångs skull är jag glad över att de tog bort en hel del av den skit som boken innehöll. Jag tycker ändå att de lyckades följa bokens handling väl och skådespelarna passade sina karaktärer bra. Nej, jag är inte head over heels men jag är absolut nöjd och kan säga att jag njöt av att se filmen. 

Kommentarer
Postat av: Nina

När jag såg filmen hade jag helt glömt bort att jag hade läst boken och hade inte så höga förväntningar, men filmen var riktigt bra. Nu när jag nyss läst boken igen, tycker jag att dom följt boken bra, även om jag tycker att filmen kunde fått vara något längre och att det skulle ha varit lite mer om relationen mellan Ian och Wanda, och även lite mer mellan Ian och Jared.

2013-04-08 @ 16:21:29
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se
Postat av: Carro

Jag kommer nog att vänta med att se den tills den kommer ut på DVD. Var precis som du besviken på Beautiful Creatures..

2013-04-08 @ 20:53:20
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: stina liffner

Gillar filmen, det jag tyckte var synd med den att den visade in te Wandas alla vänner, Lilly, walter, trudy och dom andra.
Wess död hade varit mer rörande om Wanda hade känt honom mer.

2013-04-21 @ 14:00:13
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0