Harry Potter i Oxford

Flera scener i Harry Potter-filmerna har spelats in i mitt kära Oxford. I helgen var jag inne på the Bodleian Library, i the Diviniy School. Det rummet användes som sjukstugan i Harry Potter and the Philosopher's Stone och när de lärde sig dansa i The Goblet of Fire. Fler delar av Bodleian Library ska ha använts till inspelningen också, men dit har jag ännu inte kostat på mig att få en guidad tur. Att gå in i the Divinity School kostar bara ett pund och man kan gå in utan guide och titta runt i sin egen takt. 
 
 
 
 
The Divinity School är känd för flera andra saker också men jag gissar på att det är Harry Potter som intresserar er mest, precis som för mig. Om ni kommer till Oxford rekommenderar jag absolut att besöka the Bodleian Library.
 
Jag har flera Harry Potter-relaterade saker jag vill göra här i England och jag lovar att dela med mig av alltihop. Det finns en hel del Tolkienplatser jag måste ta mig till också! 

Kommentarer
Postat av: Beate

Wow vad vackert! :D

2013-02-19 @ 18:53:52
URL: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0