Warm Bodies

 
I söndags var jag på bio och såg Warm Bodies, en av vårens många efterlängtade filmer. Jag hade ganska höga förväntningar, men jag antog även att filmen, liksom boken, skulle vara en aning konstig och speciell. 
 
Det var den. Inte på ett dåligt sätt dock. Jag gillade filmen, det gjorde jag. Eftersom jag visste vad som skulle hända kände jag kanske ingen jättespänning, men det har jag inte för mig att jag gjorde när jag läste boken heller. Det jag gillar mest är helt klart R - hans berättarröst, hans karaktär och humorn som han inger berättelsen. 
 
Tycker helt klart att filmatiseringen gör boken rättvisa. I boken fattade jag inte Romeo och Julia-grejen, men i filmen var det mycker mer uppenbart. Men ja. Bra! Definitivt. I alla fall om man klarar av en film som har både zombier och mycket humor.

Kommentarer
Postat av: annelie (boklotus)

Åh vad jag läängtar efter den här :D
Kul att de fått till den så bra, och att Romeo och Julia referenserna var tydligare. Det ska bli spännande att se om slutet är lika halvflummigt eller om det också är tydligare ;)

2013-02-14 @ 14:41:45
URL: http://boklotus.blogg.se
Postat av: [Anna]

Den ser ju riktigt lovande ut! :)

2013-02-14 @ 16:57:44
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Verkar jätte kul/häftig! Finns boken på svenska??? Den videon och din ressension gjorde mig verkligen lässugen!

Svar: Ja, den finns på svenska med namnet Varma Kroppar! Tycker absolut att du borde läsa den, bara du är beredd på att den är lite speciell :)
Hanna Selin

2013-02-14 @ 20:14:53
Postat av: Petra

Jag längtar tills den kommer till Sverige. Fast jag har förstås inte läst boken än. :/

2013-02-15 @ 06:36:19
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0