Min bokhylla: Oläst del 3

Tyckte det var dags att fortsätta visa vad jag har i min bokhylla. Det är den sista delen av de olästa böckerna. Dock har jag ju fått ytterligare några som inte har hunnit flytta in där än...

Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes
Jag gillade de första böckerna i serien, men den här kändes bara som en enda lång onödig del av slutet till andra boken. Visserligen har jag inte läst klart den så kanske inte ska säga något.

Frank McCourt - Ängeln på sjunde trappsteget
Biografi som beskriver författarens svåra uppväxt på Irland.

Margaret Mitchell - Borta med vinden (del 3)
Har historien uppdelad i tre böcker, får nog börja i ettan för att det ska bli på riktigt. Älskade Scarlett O'Hara.

Noami Novak - Jadetronen, Svartkrut och eld
Uppföljarna till den historiska fantasyromanen Hans majestäts drake.

Philip Pullman - Guldkompassen
Köpte boken före jag såg filmen, men nu när jag sett den känns den inte lika lockande att läsa.

Veronica Roth - Divergent
Ska på så kul att se vad all uppståndelse är om!

JK Rowling - Harry Potter und der Kammer des Schreckens
Hemligheternas kammare på tyska!

(The Forest of Hands and Teeth har jag hunnit läsa sen jag tog den här bilden - recension)

Lisa See - Snöblomma och den hemliga solfjädern
Kina på 1800-talet. Började läsa men slutade någonstans mitt i. Vet att den var väldigt fin och hemskt intressant.

JRR Tolkien - Sagan om ringen, Sagan om de två tornen, Sagan om konungens återkomst
Någon gång måste jag ju läsa de här mästerverken som har inspirerat några av världens bästa filmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0