Recension: My Soul to Keep

Titel: My Soul to Keep
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #3
Förlag: Mira Ink
Utgivningsår: 2010
 

 
Nu har jag läst även den tredje boken i Soul Screamers-serien och jag kan utan tvekan säga att den hittills är den bästa. Föregående böckerna gillade jag också, men den här höll mitt intresse på ett annat sätt. 
 
Soul Screamers handlar om tonårsbansheen Kaylee, som får föraningar när någon i närheten av henne är på väg att dö. Varje bok har hittills innehållit ett nytt "mysterium" eller "fall" som på något sätt lyckas involvera Kaylee och hennes närmaste. Romansen mellan Kaylee och hennes pojkvän Nash har ganska stor del i boken så lite kärlekstrassel får man också vara beredd på. 
 
Precis som de två tidigare böckerna händer det mycket i den här. Språket är lätt och handlingen flyter på i ett bra tempo. Det var ändå någonting som gjorde att jag tyckte mer om den här boken. Den kanske var lite mörkare, lite allvarligare, dock fortfarande med uppskattade humorinslag. 
 
Jag gillade kärleksintresset Nash mer i den här boken när man fick se en annan sida av honom. Då var han inte längre lika tråkig. Tycker ändå mer om hans bror och det tror jag att jag kommer fortsätta göra. 
 
Jag har bok fyra lättillgänglig och sedan bok fem och sex i Sverige. Planen är mycket riktigt att läsa klart hela serien så jag hoppas att den fortsätter mer i samma spår som My Soul to Keep. 

Kommentarer
Postat av: Carro

Ännu en serie som jag skulle vilja testa! :)

2013-04-20 @ 15:40:57
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0