Recension: Idolen

Titel: Idolen
Författare: Meg Cabot
Originalets titel: Teen Idol
Utgivningsår: 2008
Förlag: Tiden
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Meg Cabot är en sådan författare vars böcker man ibland behöver för att muntra upp en. De är lättsamma, lättläsa, humoristiska, romantiska och lyckas alltid göra mig glad. Idolen var inget undantag. Jag skulle inte säga att det är en av Cabots bästa böcker men den är absolut värd att läsa om man gillar hennes andra böcker. 
 
Boken handlar om Jenny, som får uppdraget att ta hand om en känd skådespelare som kommer till hennes skola som en vanlig kille. Jag tycker om Jenny. Hon är inte lika fånig som Mia i En prinsessas dagbok, utan är mycket mer jordnära. Jenny är en sådan som alla gillar; hon är den neutrala, hon som sluter fred och alltid ställer upp och lyssnar på sina vänners problem. Hennes karaktär tar en väldigt intressant vändning när hon bestämmer sig för att använda sina egenskaper till att försöka göra en större skillnad på skolan. 
 
Sedan finns det givetvis en eller två söta killar också. Här har vi den nämnda skådespelaren och killen som Jenny jobbar tillsammans med på skoltidningen, båda med varsin slags charm. Trots att två killar har så stora roller i boken kan jag lova att det inte är något tröttsamt triangeldrama!
 
Vill man läsa en mysig chic-lit för tonåringar passar Idolen lika perfekt som Cabots andra böcker. Jag är glad att boken har fått bli en del i min Cabot-samling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0