Omläsning: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Omläsningen av Harry Potter-böckerna fortsätter. Måste verkligen införskaffa mig alla på engelska så jag slipper gå till pappas bokhylla och sno dem där. Men ja, det är underbart att min pappa har alla böcker och även lite kul att jag också har alla, fast de är i en rörig blandning på svenska, tyska och engelska.
 
Nu har återigen förälskat mig i Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, en av mina absoluta favoriter i serien. Kanske är den allra bästa. Varför? Jag har inget direkt svar på den. Den gör mig bara så väldigt glad. Mysteriet med Sirius Black fantastiskt och jag älskar att läsa om marodörerna, som ju i denna bok presenteras. Dessutom är det inga jobbiga, överflödiga karaktärer i den här boken - jag älskar alla. Fast jag hela tiden visste vad som skulle hända hade jag svårt att lägga ifrån mig boken på kvällarna. Varje kapitel innehåller något som jag älskar och ville läsa igen, så det blev ofta några fler kapitel lästa än det var tänkt. 
 
Men det är Harry Potter vi pratar om, så det är inte konstigt. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Läste precis om denna jag också! ÄLSKAR DEN.

2012-08-12 @ 17:15:38
URL: http://bladvandaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0