Breaking Dawn part 2

 
Jag är inget superfan av Twilightfilmerna men då jag sett alla tidigare på bio och älskade böckerna för några år sedan kändes det inte mer än rätt att gå och se den sista på bio också. I England säljer de Ben & Jerrys bredvid popcornen. Med andra ord - glass på bion. Så ni vet. Glassen ägde. 
 
Jag tyckte väldigt mycket om öppningen och slutet, med text och musik och grejer. Och själva filmen var rolig att se också. Det är lite fånigt när vampyrerna springer och så, men bortsett från det så var filmen bra. Jag tyckte en del kameravinklar var jobbiga men det vande jag mig vid efter någon halvtimme. 
 
Vill inte spoila för er som inte sett filmen (än) men jag tror jag gillade slutet, även om det var annorlunda. Om det hade följt boken hade det varit tråkigt, det kände jag direkt. Nu blev det ett ganska fiffigt sätt att få det mer spännande. Och vilken chock det var också. Jag gillar när man chockas på bio. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med, chocken var enastående!

Svar: Typ hakan i golvet haha!
Hanna Selin

2012-12-03 @ 13:29:34
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se/
Postat av: [Anna]

Jag gillade oxå både filmerna och böckerna och bokslutet hade inte varit någon höjdare på film så gillade sättet de gjort om det.

Svar: Håller med helt! Eller, egentligen gillade jag inte bokslutet, för jag gillade inte sista boken. Men tycker det blev bra i filmen :)
Hanna Selin

2012-12-03 @ 13:39:29
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Madeleine K

Ben and Jerrys! <3 Tycker vi i svergie också ska få ha glass på bio.

Svar: Det tycker jag med! Det tycker jag veeeeeeeeeeerkligen.
Hanna Selin

2012-12-03 @ 16:00:08
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/
Postat av: Linnea

Det var så länge sen jag läste böckerna att jag minns inte ens hur den slutar! Men jag kände när jag såg filmen att "sådär var det väl inte!?", fast jag kunde inte komma ihåg... :P

Svar: Ja, jag var inte helt säker heller på hur det var i boken, men sådär var det verkligen INTE. Fast det blev bra ändå tycker jag :)
Hanna Selin

2012-12-03 @ 17:08:58
URL: http://liijobooks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0