Omläsning: Harry Potter and the Chamber of Secrets

Harry Potter and the Philosopher's Stone är inte den enda Harry Potterbok som jag nyligen läst om. När jag låg på stranden häromdagen tog även Harry Potter and the Chamber of Secrets slut. 
 
Av någon anledning har jag alltid sett Hemligheternas kammare som en av de mindre bra böcker i serien, vilket egentligen är jättekonstigt för varje gång jag läser den förvånas jag över hur mycket jag tycker om den. För den är hur bra som helst! Kanske är det att jag tycker att ettan och trean är snäppet bättre, och tvåan som kommer där emellan därmed inte lyckas stå ut lika mycket. 
 
Eller så är det för att jag stör mig så på Lockhart. Ibland kan jag tycka att han är roligt jobbig, men för det mesta är han bara jobbig. En sån karaktär bör vara en sådan som man älskar att hata, men för det mesta tycker jag inte ens om att ogilla honom. 
 
Oavsett Lockhart och annat, älskar jag den här boken. För tillfället läser jag annat än Harry Potter, men sedan lär det inte dröja alltför länge innan jag ger mig in i bok tre!

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag ska snart börja på den här, läste om ettan för ett tag sedan. :)

2012-07-28 @ 12:31:14
URL: http://mittimellan-ella.blogspot.se
Postat av: Vynne

Svar: Tack! Jag gillar också det, men snart måste jag tömma ur någon hylla så att böckerna får plats;)

2012-07-28 @ 14:52:03
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Johanna

Har läst alla Harry Potter böckerna på svenska och nu är tanken att jag ska skaffa boxen med alla på engelska snart.. så hoppas jag får den i present :)

2012-07-29 @ 08:54:54
URL: http://boktjejerna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0