Författare A-Ö: Ann Brashares

Då har vi nått bokstaven B bland författare i min bokhylla. I kategorin Min bokhylla går det att läsa om Alexandra Adornetto, Virginia Andrews och Jane Austen. Författare nummer fyra är Ann Brashares.


I min bokhylla:
Här hittar man två av Systrar i Jeans-böckerna - Andra Sommaren och Tredje Sommaren. Faktiskt har jag haft Tredje Sommaren i flera år, medan jag köpte Andra Sommaren på REA så sent som för några månader sedan. Tyvärr är de i olika format men det får väl gå. Den här serien är verkligen jättemysig och jag gillar även de två filmer som har baserats på böckerna.

Om författaren:
Ann Brashares (1967-) är en amerikansk författre som är mest känd för just ungdomsserien Systrar i Jeans, som även har blivit två filmer (2005 och 2008). Hon har även skrivit My Name i Memory och The Last Summer (of you and me) som räknas som böcker för vuxna. Hon kom in i författarbanan när hon tog ett uppehåll med filosofistudierna för arbeta som redaktör. Efter redaktörsarbetet blev hon författare på heltid.

Har ni läst något om Ann Brashares och vad tycker ni i så fall om henne och hennes böcker?

Glöm inte att vara med i utlottningen om boken Härligt Oärligt (Heist Society) av Ally Carter!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv; Men du är ju äldre så du får ju göra lite mer saker. Åka utomlands tillexempel så för dig kanske det är tråkigare att inte ha nåt planerat :)

2012-06-13 @ 16:12:45
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: Makieu

Har nyligen köpt tredje och fjärde sommaren på rea. Har sett de två första filmerna men inte läst böckerna :).

2012-06-13 @ 17:50:58
URL: http://teenbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0