Längtan att läsa

Jag är en omläsare. Ofta tycker jag att böcker är bäst andra gången man läser dem, för då ser man detaljer och samband som man annars lätt missar och man får en annan blick i hur historien är uppbyggd. Om det kommer ut en ny bok i en serie måste jag ofta läsa igenom de tidigare böckerna innan jag kan läsa den sista. Då är allt fräscht i minnet och man kommer in i boken på ett annat sätt - läsupplevelsen blir bättre.

Sedan jul har Arvtagaren av Christopher Paolini legat och väntat på mig. Jag är så sugen på att läsa den, men måste tygla mig och läsa de andra tre böckerna först. Eragen och Den Äldste har jag nu hunnit läsa om, så nu återstår bara Brisingr. Och sen får jag läsa den sista delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0