Två omlästa

Som jag tidigare sagt, jag är en omläsare. De flesta böcker jag läser har jag faktiskt läst minst en gång innan. I veckan läste jag om två gamla favoriter.

Tiara och Dr Martens av Meg Cabot
En prinsessas dagbok. Åh, vad mysiga de här böckerna är, i alla fall de tre första. Det var många år sedan jag läste dem första gången - kan jag ha varit tolv kanske? Det som gör att jag fortfarande kan läsa om dem är att historien faktiskt inte känns töntig. Jag gillar det är klipska och humoristiska språket och budskapet är dessutom väldigt fint.

The Hunger Games av Suzanne Collins
Kommentar här är väl egentligen överflödig. Efter att ha sett filmen kände jag ett behov att läsa om böckerna igen. För läsa dem, det är något jag tycker att alla borde göra. Gärna fler gånger om man är som jag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Ja, bästa någonsin, han skulle så vinna! :D



Läser aldrig om böcker... Bara The Hunger Games som jag läst 9 gånger! ;)

2012-03-26 @ 15:56:18
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0