Böckerna som faktiskt kommit...

 
Eftersom jag inte vet om jag kommer få några fler böcker (över huvudtaget/innan jag åker) kan jag lika gärna visa vilka tre som jag i alla fall fått hem. 
 
This Dark Endeavor - Kenneth Oppel
En prequel till Mary Shelley's Frankensteins monster. Den här handlar då om den unga Victor Frankenstein och har fått mycket fin kritik. På baksidan av boken står det att den ska bli en film av Summit Entertainment. Mycket mer om boken vet jag egentligen inte.
 
Jag har läst några sidor men för tillfället är det inte rätt bok för mig. Tror att jag kan uppskatta den mer om några veckor. 
 
Clockwork Angel - Cassandra Clare
Jag kände att det var dags att läsa Clares andra serie också. Har redan läst den här boken och älskade den! Recension kommer. Den här boken innehöll även extramaterial i form av en novell om Magnus Bane. 
 
Har för övrigt letat länge för att få tag på den här i det format som jag vill ha. Vill nämligen ha de här böckerna utgivna av Mc Elderly Books/Simon and Shuster istället för av Walker Books eftersom jag vill ha dem i samma storlek. Plus att de här är finare, lite större och glansigare. 
 
City of Lost Souls - Cassandra Clare
Det tragiska är att det här är femte boken i TMI-serien. Den fjärde är en av de som bestämde sig för att inte komma. Så störande. Vill verkligen läsa fortsättningen. 
 
Samma sak här med format/utgåva. Men givetvis är boken jättestor. Har bara sett den i den här storleken så blev inte förvånad men lite besviken. Varför gör man den här boken större? Korkat!
 

Kommentarer
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Ja jag hatar att de ändrade storlek på sina böcker MITT i... så jävla dumt! Morr

2012-11-02 @ 16:14:44
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Mimsan

Fattar inte heller varför man valde att göra "City of Lost Souls" större! Blir ju mycket finare i bokhyllan om böcker i samma serie har samma format och storlek ;)

2012-11-02 @ 16:49:48
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Åh, är typ såhäääär sugen på att lada This Dark Endeavor! Ser fram emot en recension! :)

2012-11-02 @ 22:23:21
URL: http://aloveforbooks.blogg.se
Postat av: Jennifer

Haha, Oops... menade såklart "läsa" inte "lada" ;)

2012-11-02 @ 22:24:28
URL: http://aloveforbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0