Från bok till film: The Host och City of Bones

Det känns som att det är hur många böcker som helst som jag gillar som ska bli film snart. Jag klagar absolut inte.  Två nya trailers som kom ut i veckan är de till The Host och The Mortal Instruments: City of Bones
 
 
The Host baserad på Stephenie Meyers roman har jag väntat på länge. Jag tror handlingen kommer göra sig väldigt bra som film och efter att ha sett den fantasiska trailern känns det väldigt lovande. 
  
 
Sedan har vi såklart Cassandra Clares City of Bones. Jag är helt inne i världen med shadowhunters, demoner och downworlders just nu och längtar otroligt mycket! Trailern gillar jag och framför allt får den mig att känna att skådespelarna är helt rätt för karaktärerna.  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!

Jag har tidigare varit ett hängivet fan av Twilight, men aldrig gett mig på varken The Host eller Mortal Instruments, som jag hört en hel del om på ett flertal bloggar, och är dem värda att läsa?
Brukar läsa en del i samma genre som ovanstående, men är tveksam... I övrigt har du en väldigt bra blogg! :)

Svar: Hej! Jag rekommenderar definitivt (!) The Mortal Instruments, och även The Host. The Host är en aning långdragen men handlingen är väldigt bra. Och tack så mycket!
Hanna Selin

2012-11-18 @ 15:06:28
URL: http://jo-hannah.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tror jag får ta och låna hem dem snart då, förmodar att det är bäst att ha hunnit läsa böckerna innan filmerna kommer ut (?) :)

Svar: Böckerna kommer antagligen vara bäst, så kanske haha :) Beror på vad man själv föredrar! Men är väldigt förväntansfull inför filmen också!
Hanna Selin

2012-11-18 @ 16:41:10
URL: http://jo-hannah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0