Happy Bookaholic

Tack Anna, som taggade mig att svara på de här frågorna!
 
1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Jag älskar att klappa lite på böckerna när jag får dem, sedan hitta en plats för dem i bokhyllan och känna att samlingen har växt.

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Det är mer sällan än man skulle kunna tro. Några gånger om året gör jag en lite större bokbeställning. Sedan jag kom till England har jag köpt böcker några gånger men då har det varit extrapris och väldigt bra erbjudanden. 

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
I Sverige föredrog jag att beställa online, men eftersom det är ett större utbud av böcker i England och jag inte riktigt vet hur det funkar att beställa hem saker här så föredrar jag de fysiska bokaffärerna. Plus att det är billigare att köpa böcker i affär här än i Sverige! 

4. Har du någon favoritbokaffär? 
Waterstone's har blivit en favorit att gå runt och kika i. Här i Oxford är Waterstones fyra våningar, en källare och ett café. Mycket av det är böcker jag inte skulle läsa men det är hur mysigt som helst. 

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Nej, tror aldrig jag har gjort det faktiskt. 

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej, jag brukar inte köpa böcker varje månad så tror det bara skulle ge motsatt effekt - att jag köpte böcker oftare. Det kan dock ändras här i England. 

7. Bokköpsstopp - är det något för dig? 
Jag har haft det en eller två gånger och det har funkat bra. Jag gillar ordning och reda, listor och organisation. Allt detta går att kombinera med ett köpförbud. 

8. Hur stor är din bokönskelista? 
Den nerskrivna versionen är på 87 böcker, men det finns måååånga mer som står med inofficiellt. 

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
The Fault in our Stars, Clockwork Princess och Crossed. 

10. Vem taggar du? 
Beate och Sara!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Finns det ett Waterstones i Oxford också?? Var inne i en av dem i London och blev helt kär! Var i London ligger den? För då kanske jag kan besöka den i sommar när jag ska till Oxford i tre veckor :D

Svar: Japp! Den ligger ganska centralt, på Broad Street! Om du går omkring i centrala Oxford lär du se det, det ligger nära Debenhamns som man också ser lätt :)
Hanna Selin

2013-01-24 @ 19:50:53
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Beate

Tack så mycket för taggen! :D Jättetrevliga frågor :)

2013-01-25 @ 13:17:24
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sv; Tack! Ska helt klart kolla efter den när jag är där :D

2013-01-26 @ 16:30:53
URL: http://boktjejen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0