Månadsrapport: Januari 2016

Det är nästan tre år sedan jag skrev något på den här bloggen. Varför jag gör det nu? Jag vet faktiskt inte helt. Det kändes lite roligt. Om det fortsätter att kännas roligt återstår att se men jag hoppas på det. I år gör jag ett nytt försök att föra statistik över de böcker jag läser så tänkte börja med att prata lite om de böcker jag läste i januari.
 
1. Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling (omläsning)
2. Rosa - den farliga färgen - Fanny Ambjörnsson
3. En man som heter Ove - Fredrik Backman
4. Cinder - Marissa Meyer
 
I julas fick jag Harry Potter-samlingen i en ny utgåva, vilket som väntat utlöst en ny omläsning av serien. Är fortfarande kär i boxen och klappar på böckerna lite då och då bara för att de är så fina. Rosa - den farliga färgen var en jätterolig och intressant läsning som jag räknade med trots att det inte är skönlitteratur. Rekommenderas! Äntligen har jag också tagit mig an att läsa En man som heter Ove. Min mormor hälsar och säger förlåt är fortfarande min favorit av Backman men tyckte väldigt mycket om Ove också. Slutligen har jag påbörjat Marissa Meyers serie The Lunar Chronicles. Bok nummer två står för nuvarande i bokhyllan och ska förhoppningsvis bli läst snart.
 
Det är intressant att se skillnaden i hur mycket jag läser nu jämfört med för några år sedan. Antal böcker per månad har minskat betydligt. Det som glädjer mig är att jag inte bryr mig så mycket om det. Det var längesedan jag kände en press att läsa för att, eller just i syfte att läsa mycket. Det är klart att det finns stunder då jag försöker peppa mig själv att läsa mer men det känns inte alls jobbigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0