Recension: Sommar för evigt

 
Spoilers om föregågende böcker i serien kan förekomma. 
 
Jag kan inte bestämma mig. Vad tycker jag? Gillar jag de här böckerna? Gillar jag de inte? Var den här boken lika bra som de andra? Var den rentav bättre? 
 
Av någon anledning lyckas jag inte komma fram till någon åsikt. Dumt nog var det några veckor sedan jag läste den här boken och minnet är alltså inte lika fräscht. Jag borde ha skrivit recensionen när jag precis hade läst den. Men okej, nu ska jag försöka komma fram till något. 
 
Jag tror att jag hade kunnat tycka om den här boken mer än vad jag gjorde. Det berodde på händelseförloppet. Jeremiah och Belly har fått för sig att gifta sig, men deras familjer är väldigt emot detta. Det hade kunnat bli en historia om hur de trotsar sina familjer och bevisar att deras kärlek är äkta. Ganska snart började jag dock att tvivla på det - man vet att det är tre böcker om ett triangeldrama och att det dramat skulle vara slut är inte särskilt troligt. 
 
Så jag hade nog velat ha en av historierna. Antingen den om Jeremiah och Belly om ska gifta sig, eller en historia med mer triangeldrama, med mer dramatik än vad de tidigare böcker haft. Den här jagskagiftamigförjaggifterjumigmedrättkillellerhurkombinationen känns inte lika effektfull. 
 
Sedan är slutet inte så oväntat faktiskt. Även om jag hade hoppats att det skulle vara annorlunda tror jag att det blev bäst så. Annars hade böckerna känts... onödiga, om man får säga så. Som om de inte riktigt ledit fram till något. 
 
Kanske låter jag negativ nu, men jag kan lova att jag är inte bara negativ. Sommar för evigt var på samma nivå som de två tidigare böckerna i triologin och det är helt klart värt att läsa den om man har läst de andra två. 
 
Serien:
1. Sommaren jag blev vacker
2. Ingen sommar utan dig
3. Sommar för evigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0